Wijziging doorgeven

Veranderd er iets in uw huishouden of wilt u een andere wijziging doorgeven? Wij hebben de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Naar vragen:

Hoe kan ik een wijziging van contactgegevens of bankrekeningnummer doorgeven?

Het doorgeven van een nieuw e-mailadres, telefoonnummer of (gezamenlijk) bankrekeningnummer kan via ons contactformulier. Geef hierin aan wat u wilt wijzigen en vermeld ook uw woonadres. Wij zullen een bevestiging naar u sturen als wij de wijziging hebben verwerkt.

Wat moet ik doen als ik met mijn partner ga samenwonen?

Als hoofdhuurder moet u er melding van maken, dat u gaat samenwonen. Laat ons per mail weten dat u samen gaat wonen, dan zullen wij u een formulier opsturen met de benodigde gegevens. Mocht u getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben, dan wordt uw partner automatisch medehuurder. Indien u niet getrouwd bent of geen geregistreerd partnerschap heeft, dan is uw partner enkel een medebewoner.

Hoe word ik medehuurder?

Indien u medehuurder wilt worden, dient u een hiervoor een verzoek in te dienen bij Heijmeijer Vastgoed Management. U kunt ons mailen via info@www.heijmeijervastgoed.nl en wij sturen u vervolgens een formulier die u volledig moet invullen en terugsturen. Wij zullen bepalen of u voldoet aan de gestelde voorwaarden om medehuurder te worden. Houdt hierbij rekening dat de medebewoner minsten 2 jaar op het adres woonachtig moet zijn, moet voldoen aan de inkomenseis (bereken hier) en er geen sprake mag zijn van een huurachterstand. Voor het opstellen van de nieuwe huurovereenkomst worden éénmalige administratiekosten in rekening gebracht.

Is het mogelijk om het huurcontract over te nemen van mijn medeverhuurder en hoe gaat dit?

Het is mogelijk om het huurcontract van uw medeverhuurder over te nemen, als u voldoet aan de gestelde voorwaarden. Indien dit het geval is, zal uw medehuurder hier ook schriftelijk per e-mail mee in moeten stemmen. Het overnemen van de huurovereenkomst wordt echter gezien als het aangaan van een nieuwe huurovereenkomst, dus de huurvoorwaarden worden mogelijk aangepast en dit kan betekenen dat uw huurprijs verandert.

Wat moet ik doen, als mijn partner en ik uit elkaar gaan?

Bij een huwelijk of geregistreerd partnerschap dienen beide partijen een ondertekende verklaring op te sturen, waarin benoemd wordt wiens aandeel van het huurcontract wordt opgezegd en wie er in de huurwoning blijft wonen. U kunt deze ondertekende verklaring sturen naar info@www.heijmeijervastgoed.nl. Wij zullen u een bevestiging sturen als wij alles in goede orde hebben ontvangen.
Als u ongehuwd of geen geregistreerd partnerschap heeft, is het enkel mogelijk voor de hoofdhuurder om zijn of haar aandeel op te zeggen. Indien de medebewoner het huurcontract wil overnemen, dient hij of zij aan de gestelde voorwaarden te voldoen. Hiervoor dient de medebewoner een verzoek in te dienen bij Heijmeijer Vastgoed Management. U kunt ons mailen via info@www.heijmeijervastgoed.nl en wij sturen u vervolgens een formulier die u volledig moet invullen en terugsturen. Wij zullen bepalen of u voldoet aan de gestelde voorwaarden om medehuurder te zijn. Houdt hierbij rekening dat de medebewoner minsten 2 jaar op het adres woonachtig moet zijn, moet voldoen aan de inkomenseis en er geen sprake mag zijn van een huurachterstand. Voor het opstellen van de nieuwe huurovereenkomst worden éénmalige administratiekosten in rekening gebracht.

Vragen

  • Heeft u een andere vraag? Vul dan dit formulier in

    Donec rutrum congue leo eget malesuada. Donec rutrum congue leo eget malesuada.